Radovan Čerevka - Infowarland
Radovan Čerevka (1980) je představitelem nejmladší výtvarné generace na
Slovensku, která pomocí různých médií a formálních zákonitostí kriticky
zkoumá aktuální společenské a politické jevy. Práce má silně ironické
zabarvení a kritické zaujetí. Dala by se označit za umění politického
ražení. Autor je také členem umělecké skupiny Kassaboys, působící v
Košicích. Za rok 2011 byla skupina nominována mezi finalisty Ceny Oskára
Čepana na Slovensku, což je obdoba české Ceny J. Chalupeckého.
(zdroj: http://www.dum-umeni.cz/cz/vystava/radovan_cerevka)
"Projekt Infowarland navazuje na autorské předchozí výstavní cykly, které zkoumaly různé aspekty globálního zpravodajství. Autor se v nich zabýval vztahy mezi vizuální a obsahovou stránkou mediálního zpravodajství, napětím mezi znakem a označovaným, mezi událostí a jejím mediálním obrazem. Paradoxem dnešního zpravodajského průmyslu je produkce přetlaku informací a zvyšující se apatie zároveň. Hranice mezi zpravodajstvím a zábavním průmyslem se stává čím dál víc nejednoznačným teritoriem."
. . . .
"Zdánlivě odtažitým dílem výstavy je Cave. Jde o monumentální model nebo instalaci hory - oživlé hory koberců. Uprostřed této kopcovité hory, odkazující k nějaké kobercové manufaktuře z blízkého východu, je umístěn otvor evokující vchod do jeskyně nebo ústní otvor. Tyto koberce pocházejí z Blízkého východu (perské koberce) z oblasti Afghánistánu, které se k nám dostaly jako komoditní suvenýry z bývalých nebo současných kolonií. Do jámy lvové kráčejí postupně zástupy vojáků U. S. Army podporované jednotkami ISAF a ztrácejí se v ní. Tato vojenská akce začíná na modelovém stanovišti vysokého pohlavára, kde dochází k jejich výrobě a výcviku."
Peter Tajkov
|
Every son, born with gun, 2012 |
|
Bez názvu, 2012 |
|
Bez názvu, 2012 |
|
Infigraphic battle, 2011 |
|
Info-Expo-War, 2012 |
|
Cave |
Ilona Németh - Ne-Identický prostor
Výstavní projekt, který vzniká ve spolupráci s Visegrádským fondem,
prezentuje současný vizuální jazyk v podobě silného individuálního
programu autorky, která upřednostňuje post-konceptuální přístupy a
definování kulturního prostoru.
Ilona Németh (nar. 1963, Dunajská Streda), dnes vedoucí ateliéru IN na
Katedře intermédií a multimédií VŠVU v Bratislavě, je jednou z klíčových
postav současného slovenského vizuálního umění, která se etablovala už v
90. letech minulého století i na mezinárodní scéně a dnes patří k
výrazným umělcům středoevropské oblasti. Výstavu připravil kurátor
Vladimír Beskid.
(zdroj: http://www.dum-umeni.cz/cz/vystava/ilona_nemeth)
"Ilona Németh, která se od devadesátých let programově pohybuje v oblasti objektů, instalací a nových médií, obsadila výstavní prostory obsáhlou výpovědí kombinující tato média.
Industriální stupňovitá protilehlá hlediště, která jsou evidentní parazitující strukturou a odkazují na absenci zřetelného ohniska, tribuny, na zmnožení jevišť či rovinu umožňuje divákovi vnímat z nebývalého úhlu i samotný výstavní prostor, jehož identitu tímto narušuje."
Vladimír Beskid
|
Hlediště, 2011-2012 |
|
Soukromá gynekologická ambulance I. - III., 1997 |
|
PAX/NEXUS/SALVUS, 2006, skříňová kombinace - Zpovědnice (spolupráce Ravast Marián) |
|
Polyfunkční žena, 1996 |
|
Relikviář I - III, 2002 |
|
MALM - IN, 2009, komoda |
|
zadní část komody jako klekátko |
|
|
Žádné komentáře:
Okomentovat